جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
تبریز

حوزه/ حجت‌الاسلام زاهدی‌پور گفت: اصلی‌ترین راهکار برای نجات اقتصاد کشور توسعه روابط اقتصادی با کشورهای مختلف و افزایش زنجیره شرکای اقتصادی خارجی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرمدره در مورد راهکار مشکلات اقتصادی، اظهار داشت: کسی شک ندارد که ما ظرفیت‌های زیادی برای بهبود اقتصادی داریم، به عنوان مثال همسایگی و نزدیکی با کشورهایی مانند چین و روسیه که هم به لحاظ سیاسی و هم به لحاظ اقتصادی رقیب آمریکا هستند از این مزیت‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: از طرفی اسلامیت و جمهوریت نظام حاکم بر کشور با بهره‌مندی از ظرفیت بالای ارزش‌های الهی و پشتیبانی مردم، از دیگر ظرفیت‌هایی است که می‌تواند پشتیبان اقتصاد باشد.

امام جمعه خرمدره با اشاره به اینکه اقتصاد کوچک قدرت مانور کافی برای حل مشکلات را ندارد، عنوان کرد: طرفداران این رویکرد معتقدند باید با توسعه روابط اقتصادی با کشورهای مختلف و افزایش زنجیره شرکای اقتصادی خارجی از سویی و توسعه زنجیره تولیدات نفتی و نجات اقتصاد از خام فروشی صرف و بزرگ کردن اقتصاد، مشکلات اقتصادی را حل کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته این روش در کوتاه مدت زحمت و انرژی زیادی را از دولت خواهد گرفت، اما در طولانی مدت ثمر بخش خواهد شد.

حجت الاسلام زاهدی‌پور، اصلی‌ترین راهکار برای نجات اقتصاد کشور را توسعه روابط اقتصادی با کشورهای مختلف و افزایش زنجیره شرکای اقتصادی خارجی دانست و ابراز کرد: از سوی دیگر توسعه زنجیره تولیدات نفتی و نجات اقتصاد از خام فروشی صرف، تلاش برای مردمی کردن اقتصاد و در یک کلام بزرگ کردن اقتصاد در کنار منطقی‌سازی تدریجی و همه جانبه و نه بخشی از قیمت‌ها است.

وی با تحلیل اتفاقات اخیر در سرزمین‌های اشغالی، تصریح کرد: جنایات روزافزون رژیم جعلی و اشغالگر در غزه و کرانه باختری نه نشان از قدرت که بلکه نمودی از فرو رفتن هر چه بیشتر آن رژیم در باتلاق فروپاشی از درون است.

امام جمعه خرمدره یادآور شد: امروز رژیم جعلی با بحران اعتراضات مردمی روبروست که اکثر آن‌ها به دلیل مهاجرت مزدوری و پیگیری منافع خود، وابستگی چندانی به سرزمین فلسطین به نام اسرائیل ندارند، همچنانکه هزاران نفر از مهاجران در حدود یازده ماه اخیر سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده‌اند.

وی ادامه داد: از طرفی طولانی شدن حاکمیت نتانیاهو، فعالان سیاسی و طالبان قدرت را به مبارزه با حزب حاکم وادار کرده و اختلاف درون حاکمیت به اوج خود رسیده و پایه‌های رژیم را متزلزل کرده است.

حجت الاسلام زاهدی‌پور اظهار کرد: وجود یهودیان سکولار غیر مذهبی نیز از تنش و درگیری و مشکلات اقتصادی حادّ حاکم بر صهیونیست‌ها، مشکلات رژیم را مضاعف کرده و تحت فشار قرار داده است.

امام جمعه خرمدره عنوان کرد: بر همین اساس آنچه در سرزمین‌های اشغالی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی می‌بینیم یک اقدام واکنشی انفعالی به جای اقدام فعالانه است.

وی در مورد مسائل شهرستانی بر توجه به فرهنگ در شهرستان خرمدره تأکید کرد و گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب در کنگره شهدای کهکیلویه و بویراحمد، باید خروجی کار فرهنگی را مدّ نظر قرار دهیم.

حجت الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه مطالبه‌گران هم مطالبه را با روش منطقی و البته رعایت اخلاق انجام دهند، یادآور شد: از طرفی اولویت‌های مطالبه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تعیین شود.

وی با طرح این سئوال که چرا بیمارستان نور ولایت در هفته دولت کلنگ‌زنی نشد؟، ابراز کرد: این در حالی است که مقدمات کار انجام شده، ولی دغدغه جدی در مسئولان نمی‌بینیم و شاید در حوزه سلامت، مسئله‌ای جدی‌تر از بیمارستان نداشته باشیم و این یک مطالبه جدی مردم است.

امام جمعه خرمدره، خواستار ساماندهی منطقی دست‌فروش‌ها در این شهرستان شد و خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی فعلی نمی‌توان این افراد را جمع آوری کرد، چراکه هم مردم متحمل فشار می‌شوند و هم خود دست‌فروش‌ها و بنا براین باید در هر محله مناطقی را برای متولیان مربوطه مشخص کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha